• Nederlands
  • Engels
 

Testimonials

Uitspraken

Beste Joyce, In de gemeente Balen werd een traject opgestart rond 'klantgerichte dienstverlening in het gemeentehuis'. Vanuit de opleiding 'Consultancy in groepen en organisaties' gingen we aan de slag vanuit waarderend onderzoek (Appreciative Inquiry). Joyce was één van de drie consultants. Tijdens een summit van twee halve dagen werkten de medewerkers van het gemeentehuis, het managementteam, het schepencollege een aantal burgers samen aan hun toekomstbeeld van een klantgerichte dienstverlening. Na de summit gingen een aantal werkgroepen aan de slag, waarbij meer dan de helft van de organisatie betrokken bleef in de concrete uitwerking van de doelstellingen. Een aantal getuigenissen een half jaar na de summit: - We zien meer samenwerking tussen subdiensten, bv. effectief samenwerken rond communicatie. - Sinds de opstart van het hele proces en zeker sinds de werkgroepen merken we een invloed op personen zelf: de focus is verruimd, gelukkiger komen werken. - Benoemen van de zaken: voorheen 'sluimerende communicatie'. Nu worden in gesprekken positieve en negatieve dingen benoemd. - De focus ligt meer op het wél, en veel minder op het niet. - Betrokkenheid: een medewerker was ziek met de summit. Ze had echt het gevoel dat ze iets gemist had, omwille van de verhalen van de collega's over bv. de werkgroepen. Deze persoon heeft zich onmiddellijk geëngageerd: engagement van anderen werkt aanstekelijk. - Eerste keer dat in de gemeente een stuurgroep horizontaal rond een project wordt georganiseerd (los van rang en stand). - Er is goesting ontstaan in de verandering, om dingen anders te gaan doen... - Er wordt anders met elkaar gesproken, er wordt al een andere taal gebruikt. Bijvoorbeeld in de werkgroepen wordt vaker aan elkaar doorgevraagd en de vraag "wat dan wel" gesteld, of "wat heb je dan nodig om hier iets mee te kunnen doen". - Er wordt waarderend over elkaar gesproken en dit wordt ook al voorzichtig naar elkaar toe uitgesproken. - Er komen nu zaken bovendrijven die voorheen niet zichtbaar waren. Bijvoorbeeld blijken een aantal medewerkers veel meer in hun mars te hebben dan vroeger gedacht vanuit eigen functie: rol van deze medewerkers (bv de woordvoerders van de werkgroepen). - Groot verschil met voorheen": nu staat de mens centraal, niet de techniciteit van het dossier. Samenwerken met Joyce in deze periode was een mooie ervaring. Haar primaire rol als procesbegeleider en inspirator vervulde ze door: ideeën in te brengen om het proces in beweging te brengen, door o.a. vragen te stellen, creatieve insteek; sensitiviteit en gevoeligheid op energieniveau in de ruimte. Haar goedlachsheid en enthousiasme zorgde ervoor dat het veranderproces in Balen langs verschillende dimensies werd benaderd. Haar vertrouwen in het proces en in de mogelijkheden van de deelnemers aan de summit, werkte aanstekelijk naar de deelnemers toe. Fijn om met Joyce aan dit project samen te werken! Igor Geubelmans, afdelingshoofd Vrije Tijd/ Cultuurbeleidscoördinator bij Gemeente Balen België

 Ervaring van een samenwerkingspartner met Icis Coaching & Counseling: Joyce "...
 Evaluatie met een teamleider na verandertraject op het gebied van mensen en bedr...
 Evaluatie met een directeur na verandertraject op het gebied van mensen en bedri...
 Arbeids- en Organisatieopstellingen (blinde opstelling): "zij had haar case voo...
 Arbeids- en Organisatieopstellingen en reactie op ervaring case-inbrenger: "Ik ...
 Onzekere medewerker: Een medewerker die niet langer dan een half jaar bij een w...
 Faalangst (en het hele gezin s nachts wakker houden): Hij was een VWO-leerling ...
 Burnout: Hij voelde zich verantwoordelijk voor iedereen en ging tot s avonds la...
 Lichamelijk en geestelijk geweld: "Ik heb een verleden met een relatie waarin i...
 Dochter had faalangst: "Mijn dochter die nu op de middelbare school zit had al ...
 Jongste zoon durfde zijn ruimte niet in te nemen: "Onze jongste zoon( in een gr...
 Familieopstelling met partner (om eigen kinderen te ontlasten): "Mijn vrouw en ...
 Familieopstellingen en veranderingen: "Innerlijk lijkt het alsof ik naar een be...
 Familieopstelling: Hij kon al jaren zijn hoofd niet omdraaien. Zijn hoofd en sc...
 Reintegratie: Hij was al ruim 3 jaar werkloos. Na 27 jaar dienstverband werd hi...
 Persoonlijke ontwikkeling (direkteur): Hij is direkteur van een organisatie met...
 Hoi Joyce, zowel voor ons bedrijf Inner game als voor mijn relatie met San en on...
 Beste Joyce, In de gemeente Balen werd een traject opgestart rond 'klantgerich...
Nieuws
01 januari 2016
Naamswijziging

Met ingang van 1 januari 2016 is de naam van Icis Coaching, Consultancy & Training gewijzigd in Heliotropo; Advies, Begeleiding en Training voor mens en organisatie op het gebied van groei en ontwikkeling. Heliotropo betekent &q

Lees meer »

Volg ons via:



Heliotropo
groeien naar een nieuw en hoger bewustzijn
Cor Gehrelslaan 39
5626 HB Eindhoven
Telefoon: +31 (0)6 513 143 69
Email: info@heliotropo.nl
Website: www.heliotropo.nl
Heliotropo is de handelsnaam van Icis Coaching&Counseling BV
© 2017 All rights reserved